Garantie | Klachten

Garantie

Wij verkopen enkel kwaliteitsproducten, echter is hier helaas ook wel eens wat mis mee. Wij helpen je graag met het oplossen van een probleem. Voor de producten die je bij ons koopt geldt de fabrieksgarantie. De termijn hiervan verschilt per fabrikant. Hieronder vind je per merk de garantievoorwaarden. Deze zijn ook te zien onder het tabje ‘Garantie’ op één van de productpagina’s.

Equisit

Bij aankoop van één van de producten van Exquisit ontvang je 2 jaar volledige garantie. Tijdens deze periode van 24 maanden na aankoopdatum op de originele nota van de 1e koper wordt voor serviceverlening ten aanzien van gevallen, die onder deze garantiebepalingen vallen, niets in rekening gebracht.

Frilec

Bij aankoop van één van de producten van Frilec ontvang je 5 jaar garantie. Tijdens de eerste 24 maanden na aankoopdatum op de originele nota van de 1e koper wordt voor serviceverlening ten aanzien van gevallen, die onder deze garantiebepalingen vallen, niets in rekening gebracht. Vanaf 2 jaar na de aankoopdatum vermeld op de originele aankoopnota wordt - voor een periode van 36 maanden - in rekening gebracht:

  • De voorrijdkosten
  • De administratiekosten

Boretti
Boretti hanteert een volledige garantieperiode van 2 jaar. Deze garantieperiode geldt voor alle wijnklimaatkasten. Wanneer er na de garantietermijn van 24 maanden een reparatie moet plaats vinden, dan biedt Boretti nog steeds een reparatieservice op zijn producten aan. Hier komen de volgende kosten bij kijken:

Voorrijkosten (1ste 20 minuten arbeid gratis)
€ 119,-
Arbeidsloon per 10 minuten na 1ste 20 minuten
€ 16,-
Niet thuis kosten na afspraak
€ 60,-
Verzendkosten onderdelen
€ 14,95,- (Gratis verzending voor bestellingen boven € 100)

Bovenstaande bedragen zijn inclusief BTW, exclusief de te vervangen onderdelen. Na de reparatie kan op locatie gepind worden.

Climadiff
Bij aankoop van één van de producten van Climadiff ontvang je 2 jaar volledige garantie. Tijdens deze periode van 24 maanden na aankoopdatum op de originele nota van de 1e koper wordt voor serviceverlening ten aanzien van gevallen, die onder deze garantiebepalingen vallen, niets in rekening gebracht.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar contact@winecabinets.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Indien je aanspraak wilt maken op de garantie van een product of heb je een klacht, ga dan naar onze contact pagina en neem contact met ons op.